Jurplus

JURPLUS KOOS VOOR EEN EIGEN, DUIDELIJKE IDENTITEIT EN EEN VOLLEDIG UITGEWERKTE HUISSTIJL

DE UITDAGING

Jurplus verleent sociaaljuridisch advies aan lokale besturen. Het adviesbureau startte als ‘CC JOPB’ onder de wimpel van CC Consult, maar in 2019 koos het team voluit voor een nieuwe koers én een vlot klinkende naam. Het team van experten – geleid door Patrick Van den Abbeel en Jurgen Detienne – houdt niet van praatjes, wel van resultaat. De nieuwe naam moest dus klinkend en to the point zijn, net als de nieuwe huisstijl. Jurplus koos voor Ontwerpia om vanuit niets een geheel eigen merkidentiteit te ontwikkelen die in een oogopslag de missie en waarden van het team weergeeft.

DE AANPAK

Jurplus vereiste geen rebranding, maar wel een volledig nieuwe en eigen identiteit met naam en logo. Om de waarden en missie van Jurplus – en dus de merkideniteit te bepalen – deden we een positioneringstest. Op basis van die test bepalen we de merkidentiteit, die weergeeft welke waarden en missie Jurplus heeft. Omdat we in de overgang van CC JOPB naar Jurplus een volledig schone lei hadden, is dit een essentiële stap. Op die manier ontwikkelden we een nieuwe huisstijl, die in een oogopslag moet aangeven wie Jurplus is. We boden naamvoorstellen, verschillende logodesigns en mogelijke baselines aan, maar ook kleuren en uitgewerkte lay-outs voor e-mailhandtekeningen, PowerPoint-presentaties, …

DE OPLOSSING

Er werd gekozen voor de naam Jurplus (een samentrekking van ‘juridisch’ en ‘surplus’), en ook de kleurencombinatie, logo en baseline werden vastgelegd. De huisstijl werd van A tot Z doorgetrokken, met onder meer briefpapier, pennen, visitekaartjes en uiteraard ook in de online aanwezigheid. Tegelijk werd ook de nieuwe website ontwikkeld. We startten met een ontwerp, waarin we bepaalden welke pagina’s er moeten zijn en welke tekst die moeten bevatten. We maken mock-ups van elke pagina, om na feedback tot een ontwerp te komen. Na goedkeuring ontwikkelen we de HTML-versie, met contentmanagementsysteem, dat Jurplus toelaat ook zelf de website te onderhouden. Jurplus kwam bij Ontwerpia terecht voor een complete benadering, en dus stonden wij ook in voor de copywriting op de nieuwe website.

HET RESULTAAT

Dit project resulteerde in de vormgeving een nieuwe identeit en branding. Van logo, briefpapier tot een nieuwe website met content beheerssysteem. Dit resultaat kan u ook verder bekijken op https://jurplus.be/

Laat ons uw online marketing op de korrel nemen. Dat is leerzaam, levert u nieuwe inzichten op en draagt zichtbaar bij aan uw bedrijfsdoelstellingen.