Riklight

RIKLIGHT KIEST VOOR EEN STERKE ONLINE IDENTITEIT IN COMBINATIE MET LEADGENERATION

DE UITDAGING

Het juiste licht op de juiste plaats. Dat is de missie van Riklight, een jong en dynamisch bedrijf dat gespecialiseerd is in lichtplannen, lichtadvies en lichtstudies op maat. Bij Riklight kunnen zowel particulieren als professionals terecht voor lichtplannen die sfeer en functionaliteit combineren voor een perfect harmonieus geheel, zowel voor nieuwbouw als voor renovatie.

Riklight is een sterk merk met een eigen identiteit. Ze droomden dan ook van een nieuwe huisstijl die bij het nekvel grijpt. Bovendien wilden ze graag samenwerken met een partner die op een persoonlijke en transparante manier communiceert. Omdat ze niet alleen werk wilden maken van een nieuwe website, maar ook nieuwe leads wilden genereren, zochten ze een allround marketingspecialist. De keuze voor Ontwerpia lag dan ook voor de hand.

DE AANPAK

Riklight wilde graag een eigen identiteit en huisstijl, mét pit. We zijn dan ook niet over een nacht ijs gegaan. Eerst hebben we verschillende logo’s ontworpen waaruit de klant een weloverwogen keuze heeft gemaakt. Vervolgens hebben we een nagelnieuwe website en webdesign ontwikkeld. Omdat die niet alleen aantrekkelijk moest zijn, maar ook nieuwe leads moest aantrekken, bouwden we een website die sterk focust op de problemen waar (potentiële) klanten mee worstelen.

DE OPLOSSING

Onze aanpak bestond uit het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl, zoals o.a. een nieuw logo en website. Het logo is niet zomaar lukraak gekozen, maar is gebaseerd op een led. Zo zijn de K en L  langer gemaakt om de verbindingspolen van een led-lamp na te bootsen. Een informatieve en inspirerende website was een logische volgende stap om de naamsbekendheid te vergroten. Omdat we bij Ontwerpia niet houden van half werk, namen we het hele bouwproces voor onze rekening: van ontwerp tot realisatie met een websitebeheerssysteem (CMS). Tot slot, staan wij ook in voor een regelmatig onderhoud van de website, die steeds up-to-date moet zijn en de meest recente informatie bevat. Een mooie website is één ding, bezoekers aantrekken is een ander paar mouwen. Dat doen we via zoekmachinemarketing en social media.  Eerst en vooral willen we potentiële klanten naar de website lokken, inspireren en ze overtuigen dat Riklight de lichtadviseur bij uitstek is. Hiervoor zetten we Google Display en Search ads in. Meten is weten! Riklight ontvangt van ons dan ook elke maand een samenvattend rapport over hun campagneprestaties.

HET RESULTAAT

Met een nagelnieuw logo, een eigentijdse huisstijl, een inspirerende website en digitale leadgeneratie, die zorgt voor de instroom van nieuwe contacten, kan de toekomst voor Riklight alvast niet meer stuk.  Nieuwsgierig naar het resultaat? Neem een kijkje op hun website www.riklight.be.

 

Laat ons uw online marketing op de korrel nemen. Dat is leerzaam, levert u nieuwe inzichten op en draagt zichtbaar bij aan uw bedrijfsdoelstellingen.