Mijn kind is het allerliefste

BABY -EN KINDERWEBSHOP MIJNKINDISHETALLERLIEFSTE.BE KIEST VOOR ONTWERPIA'S PERFORMANCE MARKETING AANPAK

DE UITDAGING

Mijnkindishetallerliefste.be is een webshop voor de jonge mama’s, papa’s en grootouders van vandaag. Ze hebben als missie de betrouwbare partner bij uitstek te zijn voor alle babyspullen, lifestyleproducten & speelgoed. En willen dan ook een goede online zichtbaarheid en zoveel mogelijk online verkoop genereren. Zij werkten reeds samen met een ander bureau, maar zochten naar een meer succesvolle samenwerking. Zij kozen daarom voor Ontwerpia om deze performance marketing uit te bouwen. Daarnaast wensten ze ook een update van hun huisstijl en merkidentiteit.

DE AANPAK

Mijnkindishetallerliefste koos voor een goede online zichtbaarheid en lead generation. Dit verwezenlijkten we met onze performance marketing aanpak, waarbij we met online oplossingen, zijnde o.a. SEA, SEO, e-mail marketing en sociale media, leads aanbrachten. Van idee, tot realisatie en rapportering, wij boden hen het hele pakket aan en met resultaat.

Daarnaast werkten we een merktest uit en een update van de huisstijl. Met behulp van een positioneringstest bepaalden we de merkidentiteit en persona’s en kwamen we tot een update van de huisstijlkleuren.

DE OPLOSSING

We startten met zoekmachine advertentiecampagnes (SEA), onder de vorm van Google Display, Search en Shopping Ads. Mijnkindishetallerliefste is oorspronkelijk gegroeid vanuit een grote online community op Facebook. Wekelijks postten we dan ook op hun Facebook -en Instagrampagina. Via sociale media, vooral dan via Facebook Ads, zijn we hun ideale klanten (ouders, vooral dan vrouwen, met een pasgeboren kind, peuter of kleuter) gaan benaderen om meer naamsbekendheid en interesse te genereren. Daarnaast legden we ook de nadruk op het aantrekken van organisch zoekverkeer, de SEO. Aangezien er op hun huidige webshop nog geen oplossing voor een blog voorhanden was, hebben we een blogwebsite ontwikkelt, blog.mijnkindishetallerliefste.be. Hierin werd de webshop geïntegreerd met de blogs en een inspiratiehoek, met populaire producten en cadeautips. Na enkele maanden van samenwerking kunnen we alvast enkele mooie resultaten voorleggen.

HET RESULTAAT

Mijnkindishetallerliefste maakte de overstap en koos voor een nieuw digitale marketing bureau. Samen met Ontwerpia gingen ze voor meer online bezoekers en meer online verkoop. Met resultaat!

Enkele resultaten op 3 maanden tijd:

Opbrengst

+90%

Aantal transacties

+114%

Websitebezoekers

+105%

Laat ons uw online marketing op de korrel nemen. Dat is leerzaam, levert u nieuwe inzichten op en draagt zichtbaar bij aan uw bedrijfsdoelstellingen.