Digitale marketing. Het is voor veel bedrijven nog steeds erg nieuw en tegelijkertijd is het al overal. U kan er dus niet meer omheen, maar betekent dat ook dat u een extern digital agency nodig hebt?

Voor u uw eigen takenpakket of dat van een werknemer aanvult met het opmaken, opvolgen en analyseren van Google ads, SEO, SEA, content management en analytics, leggen we graag uit waarom een extern digitaal marketingbureau wellicht een slimmere zet is.

Wat is digitale marketing?

Google geeft u drie miljard zoekresultaten, wij geven u de nodige uitleg in één blog. Onder ‘digitale’ of ‘online’ marketing verstaan we alle vormen van marketing via internet en online media. Dat is een hele wereld op zich, daarom delen we het bij Ontwerpia op in verschillende onderdelen, steeds vertrekkend vanuit inbound marketing, daarover lees je hier meer.

  • Zoekmachine Optimalisatie (SEO) is het optimaliseren van een website om zo hoog mogelijk te scoren in de organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google.
  • Betaald adverteren in zoekmachines, ook wel pay-per-click advertenties genoemd (PPC). Deze hebben als doel bovenaan een zoekpagina te komen staan met uw website. PPC advertenties zijn flexibel, doelgericht en perfect meetbaar.
  • Content Marketing. Daarmee houdt u klanten vast door ze relevante en kwalitatieve content te bieden. Via het juiste kanaal en op het juiste moment. Zo weet uw klant dat hij bij u terecht kan voor de info die hij zoekt en bouwt u een vertrouwensband.
  • Social Media Marketing. Sociale media zijn alomtegenwoordig en kunnen dus niet ontbreken in uw digitale marketingstrategie. Hier gaat u het gesprek aan met uw klant en introduceert u hem aan uw product of dienst. Met een slimme planning blijft u vervolgens top-of-mind en weet u de klant te overtuigen.
  • Marketing rapportering. De nieuwe, digitale klant navigeert anders, maar u kan hem ook beter begrijpen dan vroeger. Om uw marketing investeringen optimaal te laten renderen, analyseren we waar en wanneer uw klant met u in contact is gekomen en dus welke inspanningen de meeste of minste ‘leads’ hebben opgeleverd. Vervolgens sturen we bij waar nodig.
Benieuwd of uw online marketing al goed scoort?
Maak uw afspraak voor een vrijblijvende digitale marketingscan.

Voordelen wanneer u samenwerkt met een digital agency?

Nu u weet wat het precies is, weet u ook dat digitale marketing een hele waslijst aan mogelijkheden bevat. De digitale wereld groeit elke dag en de marketing erbinnen blijft dan ook niet bij een wekelijkse social media post. Het is een fulltime job geworden om uit te zoeken op welke onderdelen u waar en wanneer best inzet. Om vervolgens de data die eruit voortkomt te analyseren en uw strategie bij te sturen. Dit zijn de manieren waarop een extern digitaal marketingbureau voor u het verschil kan maken:

1. U kunt focussen op uw core business

Het samenstellen van een intern online marketingteam kost u geld én tijd. Kostbare tijd die u niet kunt besteden aan de dingen waar u écht in uitblinkt: uw ‘core business’. Een extern digitaal marketingbureau ontzorgt u van begin tot eind: u vertelt ons wat uw doelstellingen zijn en wij gaan voor u aan de slag.

2. Altijd bij de pinken

De wereld van online marketing evolueert razendsnel. Té snel voor de meeste ondernemers en interne marketeers. Een extern digitaal marketingbureau daarentegen is 24 op 24 bezig met online marketing en is dus altijd op de hoogte van de nieuwste trends en updates.

3. U bespaart overbodige kosten

Het inhuren en permanent bijscholen van een fulltime online marketeer kost uw bedrijf handenvol geld. Zeker als u die maar sporadisch wilt inzetten. Ook marketingtools kosten vaak een flinke duit. Een digitaal marketingbureau heeft zowel de knowhow als de tools in huis om uw digitale marketing naar een hoger niveau te tillen. Bovendien zijn zij experts in betaald adverteren op onder andere Google, Facebook en LinkedIn en helpen zij u bij het begroten van de benodige budgetten.

4. Een ruime ervaring

Een digitaal marketingbureau zoals Ontwerpia heeft heel wat jaren ervaring op de teller en is thuis in verschillende sectoren, met online marketing als core business. Hierdoor hebben wij voor al uw problemen een pasklare oplossing. Ook zijn we meesters in het juist en snel interpreteren van uw resultaten. Nieuwsgierig naar enkele van onze realisaties? Klik dan hier.

5. Een digitaal marketingbureau werkt consistent
Online marketing is niet iets wat u even snel tussendoor kunt doen. Het vereist een consistente, regelmatige en doordachte aanpak. Een ervaren digitaal marketingbureau weet dat en zal daarom betere resultaten boeken. U wilt voortaan op twee oren slapen? Doe dan een beroep op ons.

6. Nieuwe ideeën

Digitale marketing is vaak trial-and-error. Het ene moment boek je verbluffende resultaten en het volgende loopt het af met een sisser. Een digitaal marketingbureau is dit gewend en kan sneller achterhalen waarom iets wel of niet gelukt is. Zo blijft u niet hangen in analyses, maar wordt er efficiënt bijgestuurd waar nodig. Bovendien is voor digitale marketingbureaus creativiteit de moedertaal en komen nieuwe ideeën, na jaren ervaring, vanzelf. Een frisse kijk of een alternatieve aanpak? Die zal u sneller extern vinden dan aan uw eigen koffiezetapparaat.

Klaar om niet langer wakker te liggen van leads, SEO en PPC?
Contacteer ons voor een kennismakingsgesprek!

Slimme digitale marketing
Hoe scoort uw online marketing ?

Registreer voor een vrijblijvende digitale marketingscan

SCAN MIJN DIGITALE MARKETING

Meer weten? Schrijf in voor onze nieuwsbrief